24-11-2019 - Pic de Cubil
28-11-2019 - Pic de la Mina Porte Puymorens
25-11-2019

Ahir vam sortir de Vallter (pàrquing superior) amb expectatives baixes. Considerant que estem a novembre i al Pirineu més oriental... Adaptarem la volta allà on ens sembli que hi ha millors condicions, sobre la marxa...

1a pujada: Com que la Portella de Mentet es veu escassa de neu i molt ventat el llom decidim pujar en direcció al Pic de la Dona seguint el Clot de la xemeneia fins al Pla de l'Ombriaga. Neu dura que ha transformat una mica.

1r Descens per un tub NW estret però divertit fins a Coma de Bacivers, Amb neu dura/crosta evitable

2a pujada fins al Pic de Bacivers. La més escassa de neu (orientació est i anem zigzaguiejant pedres. (neu dura que ha transformat una mica amb molt poc gruix)

2n descens (el més precari) pel mateix lloc de la pujada. Intentem seguir la màxima continuïtat de neu, però fem alguna rascada. Es veia alguna canaleta més al SE amb innivació més contínua. Hagués estat millor opció.

3a Pujada cap al Bastiments. Neu contínua fins al llom nord. amb esquís fins al cim. Neu dura.

3r descens no ens hem fixat gaire amb la pala SE de Bastiments. es baixa amb compte amb neu dura i alguna crosta evitable. El coll de la Marrana està molt pelat i decidim tombar per la canal E més rocosa que condueix a la cota Alta de Vallter. Des de baix semblava que hi havia innivació continua des del cim fins al cadira superior.

Comencem temporada amb uns Hagan?

1a pujada: Pla Ombriaga

1a baixada: tub NW a coma Bacivers (cim al fons)

2a pujada (1r tram) al Pic de Bacivers

3a pujada a la carena N de Bastiments

3a pujada tram final (veiem coma mitjana molt pelada)